måndag 22 augusti 2011

Ändrade planer

Gårdagens gåggingtur fick mig att inse att det inte är riktigt realistiskt att jag skall klara av att springa 30 km i Botnialöpet om drygt tre veckor. Jag fick vissa känningar i knät igen, och jag vill inte riskera att dra på mig ett löparknä om jag börjar springa alltför långa sträckor. Efter förra årets Botnialöpet tog det många månader innan jag kunde springa igen. Min allmänkondition är visserligen bättre i år än ifjol, men antalet sprungna kilometrar är betydligt färre i år.

Eftersom min syster ska springa 16 km, var det inte ett så svårt beslut att byta över till den sträckan. Vi har ju länge velat springa ett lopp tillsammans, och nu har vi vår chans! Och jag har ju redan mitt trippeldiplom, så jag ser inte riktigt någon orsak till att plåga mig själv genom 30 km. Att krypa över mållinjen var ju inte så roligt ifjol...

5 kommentarer:

  1. Och din syster är nöjd.:)

    SvaraRadera
  2. Har funderat på 30 km jag också (kan ju inte va sämre än dig) men nu blev ju 16 km ett alternativ. :) En kollega ska dessutom springa 16 km. Hmm, börjar bli riktigt sugen att anmäla mig. Beklagar att jag är megainaktiv på min blogg för tillfället...

    SvaraRadera
  3. Syster: Det här ska bli roligt!

    Matias: Hoppas du är med! 30 km gick ju bra för dig ifjol, så säkert går det bra igen om du beslutar dig för den sträckan. Förstår att du har mycket annat att göra för tillfället! Jag skriver inte så mycket jag heller, men det beror på att jag inte har så mycket att skiva om.

    SvaraRadera
  4. Blev lite avskräckt av priset! 30 euro för 30 km ifjol kändes okej men 40 euro (då jag är sent ute) för 16 km känns dyyyyrt! Jag får se lite hur det känns sen när gränsen då det blir 50 euro närmar sig.

    SvaraRadera
  5. Jo, det är dyrt! Jag kom undan med 30 €.

    SvaraRadera