söndag 7 augusti 2011

Denna veckas träning (v. 31)

Måndag: Gågging 13,29 km (1:30:08)
Tisdag: Vila
Onsdag: Rullskidåkning 17,62 km (1:19:14)
Torsdag: Cykling 46,88 km (1:35:26)
Fredag: Intervallöpning 9,85 km (00:58:54)
Lördag: Vila
Söndag: Rullskidåkning 14,19 km (1:02:39), Cykling 39 km (1:25:23)

Total träningstid: 7:51:44

Den här veckan har det blivit en del högpulsträning. På torsdagen cyklade jag till Monäs och försökte hålla så hög fart som möjligt (det blev 29,5 km/h). Fredagens intervallträning beskrev jag redan tidigare, och det var ju någonting i hästväg. Jag har också försökt ta i lite mera då jag rullskidar. Idag testade jag att rullskida på förmiddagen och cykla på eftermiddagen, och det fungerade riktigt bra. Men nu är jag nog ganska trött.

Jag har försökt få in mera rullskidåkning och löpning i träningsprogrammet, för jag skall minska på cyklingen nu med tanke på Vasaloppsträningen. Men det är bara det att det är så roligt att cykla! Och den där lilla triathlontanken ligger och gör sig påmind ännu. Särskilt idag, då jag såg Kuopio triathlon på tv och upptäckte att de har en motionsklass för den olympiska distansen. Kanske det blir nästa sommars projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar