torsdag 11 augusti 2011

Dagens höjdpunkt

Efter en allmän tråkdag var det hur skönt som helst att hoppa på rullskidorna och göra av med all överskottsenergi. Solen tittade t.o.m. fram. Jag rullskidade till Larsmo tur och retur. I höst skall jag skida ända till Kokkola, för det är cykelväg hela vägen dit. Det skulle bli drygt 30 km. Men då hoppas jag att någon kommer och hämtar mig till Kokkola, för jag orkar nog inte skida hem igen. Eller orkar jag...? ;)

Här är cykelvägen som jag nöter ett par gånger i veckan

Jag konstaterade att det skulle vara en bra idé att lära sig hur man bromsar med rullskidorna. Det tänkte gå galet idag, vid två övergångsställen. Som tur stannade bilarna, för det gjorde inte jag.

Nu tränar jag inte mera förrän Nykarlebyloppet på lördag. Ni kommer väl ut till vägen och hejar?!

2 kommentarer:

  1. Självklart orkar du! sade hon som just kom hem cyklandes från uteterassen..

    SvaraRadera
  2. Haha! Men vad bra att du inte tog taxi.

    SvaraRadera