tisdag 16 augusti 2011

Simning och löpning

I går öppnade Jakobstads simhall efter sommarstängningen. Jag var inte och hängde på låset, men nästan! ;) Jag tog en lugn simtur och försökte mjuka upp benen lite. Dagens irritationsmoment var ett par läckande simglasögon och en massa ungar som hoppade från trampolinerna. Jag tycker att motionsbassängen är för liten för att rymma både motionssimmare och trampolinshoppare. Man vågar ju knappt simma ända till kanten av rädsla för att någon skall hoppa på en. Fördelarna med simhallen är bubbelpoolen och ångbastun. Det kallar jag lyxigt!

På kvällen  tog jag en lugn springtur efter att ha suttit hela eftermiddagen framför datorn. Men det kändes som att jag inte riktigt har återhämtat mig från lördagens tävling ännu. I kväll blir det rullskidåkning. Jag har inte bestämt mig ännu om det blir långpass eller intervallträning. Den här veckan tänker jag också bege mig till gymmet för första gången på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar