söndag 25 september 2011

And the award goes to!

I bloggsfären cirkulerar det just nu ett blogaward, som bloggare ger åt varandra. Jag har förärats ett blogaward av stentuffa och inspirerande Johanna, som klarade av att springa 251 km i ett sträck! Hon kallade mig "en såndär multitalang som är duktig på att både springa, cykla och skida". Tack, Johanna!

Awarden innebär att man ska länka till bloggaren som gav en det och sedan svara på fem frågor. Man ska också ge awarden vidare till fem bloggare med färre än 100 följare. Det är ju lite svårt att veta hur många följare olika bloggar har, men jag chansar.

1. Varför började du blogga?
När jag började träna var jag så entusiastisk och hypad över allt som hade med träning att göra, att jag behövde få ut det på något sätt. Jag hade en känsla av att jag höll på att nöta ut mina vänner med allt träningsprat. Så då tänkte jag att de som vill får läsa om det istället.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer ca 40 bloggar på Bloglovin. Jag följer både sådana som jag känner, nya bekantskaper på nätet och storbloggare i Sverige. Jag gillar särskilt träningsbloggar, eftersom jag blir inspirerad av andras prestationer och äventyr.

3. Favoritfärger?
Gillar de flesta färger, förutom urvattnade pastellfärger. Mina träningskläder är i ganska klara färger: orange, rosa och rött. Till vardags blir det lite mera dämpade färger

4. Favoritfilm?
Jag tittar mycket på film, så det var en svår fråga. Dessa filmer har jag tittat på till lust och leda: Shawshank Redemption, Sagan om ringen-trilogin, Forrest Gump.

5. Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Något ställe med häftig natur, där man kan uppleva många äventyr. Australien och Nya Zeeland skulle vara spännande.

Jag ger awarden vidare till:

Barb - Min brors fru från Canada som skriver intressanta och bildrika inlägg om familjen och livet i Finland. Jag beundrar Barb väldigt mycket, för inte vem som helst skulle klara av att flytta från familj och vänner i en storstad till en liten by på andra sidan jordklotet.

Maria - Min mans syster, som tillsammans med sin sambo har designat och byggt ett jättevackert hus på nolltid! Och tränar gör hon också. Vet inte hur hon hinner med allt!

Matias - En ihärdig cykelentusiast som tycker om äventyr, som att cykla till ryska gränsen eller cykla 160 km i -20 grader!

Mia - Matias fru, som skriver finurliga och tänkvärda inlägg om både det ena och det andra.

Malin - En tuff cyklist på viktresa, som smyckar sina inlägg med vackra bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar